Naprawiamy pompy wtryskowe
mechaniczne i elektroniczne,
wtryskiwacze
oraz układy common rail

osobowe - ciężarowe - budowlane - rolnicze

Wyposażenie warsztatu

Wyposażenie warsztatu do naprawy układów wtryskowych

Na skróty: Stanowisko STPiW-1, Stanowisko SPP-412S, Zestaw Tesam S0000245, Próbnik WSK PRW 3, Diagnoskop Reflex 4130, Myjka ultradźwiękowa,

Zaplecze techniczne naszego warsztatu zostało dobrane tak by spełnić oczekiwania nawet najbardziej wymagających i profesjonalnych klientów. Dzięki precyzji i funkcjonalności naszego sprzętu jesteśmy w stanie szybko stwierdzić czy testowany podzespół będzie prawidłowo działał w warunkach pozalaboratoryjnych. Poniżej prezentujemy część sprzętu jakim dysponujemy.

Stanowisko testowania pomp i wtryskiwaczy systemów Common Rail i TDI typ STPiW-1

Stół probierczy STPiW1 Ten stół probierczy jest w stanie zbadać wtryskiwacze i pompy typu Common Rail w każdych możliwych warunkach. STPiW-1 pozwala na wysterowanie dowolnych warunków pracy (ciśnienie, częstotliwość, czas otwarcia) pompy, zaworu, czujnika czy wtryskiwacza. Otwiera ono przed diagnostą nieograniczone możliwości badania aparatury paliwowej ale również w przypadku nieumiejętnego użycia może być niebezpieczne. Niewyobrażanie drogie stoły popularnych producentów (BOSCH, DELPHI, DENSO) są za bardzo automatyczne. Szkolenie ludzi do obsługi takich stołów ogranicza się do wytłumaczenia co i jak trzeba robić aby stanowisko wypluło wydruk (Który zresztą niejednokrotnie mija się z prawdą). W przypadku naszego stołu sytuacja jest zupełnie inna. Aby przeprowadzić poprawną diagnozę nie wystarczy tutaj zamontować wtryskiwacz i wcisnąć "PLAY". Trzeba posiadać odpowiednią wiedzę umożliwiającą postawienie prawidłowej diagnozy. Ze spokojem ducha można powiedzieć, że Pan Kędzia (twórca stanowiska - Autoelektronika Poznań) w końcu zamiast płotki dał mechanikom porządną wędkę. Stół probierczy posiada również możliwość badania pomp rozdzielaczowych VA/VE.

Funkcjonalność stołu:
• Badanie wszystkich typów pomp Common Rail (Bosch CP1-4, Denso, Siemens/Continental, Delphi)
• Badanie pomp rotacyjnych VA/VE (Bosch VP36, VP37, niektóre Zexel, Denso)
• Badanie wtryskiwaczy Common Rail wszystkich typów (Bosch, Denso, Siemens/Continental, Delphi)
• Badanie wszystkich podzespołów układów Common Rail (czujniki, zawory)

Stanowisko probiercze SPP-412S

Stanowisko probiercze SPP-412S Kolejną maszyną z której jesteśmy bardzo zadowoleni jest SPP-412S. Stanowisko zostało wyprodukowane przez odlewnię żeliwa "Spólnota" w Krakowie i mimo długiego czasu oczekiwania to naprawdę było warto. Celem zakupu tego stanowiska była możliwość napędu nawet największych rzędowych pomp mechanicznych. Główny silnik napędzający pompy ma moc 11kW i moment 100Nm. Stanowisko jest wyposażone w cyfrowy falownik zdolny zliczyć i wyregulować obroty co do sztuki. Na stole możemy sprawdzać pompy rzędowe mechaniczne lub sterowane elektronicznie. Posiadamy również przystawki do pomp rotacyjnych wszystkich typów. Mamy możliwość sprawdzenia pompy rzędowej nawet do 12 sekcji w rzędzie bez ograniczenia jej długości.

Zestaw do demontażu i obsługi wtryskiwaczy CR/HDI/CDI Tesam

Zestaw CDI/HDI Tesam Dzięki temu zestawowi jesteśmy w stanie bezinwazyjnie usunąć nawet najbardziej zapieczony wtryskiwacz nie niszcząc przy tym głowicy. Hydrauliczny tłok w kombinacji ze specjalną płytą pozwalają na osiowe przyłożenie siły o nacisku do 26ton. Zestaw jest przystosowany do wtryskiwaczy typu Common Rail, aczkolwiek dało się już go kilkakrotnie zastosować do pomocy przy zwykłych mechanicznych wtryskiwaczach. Dodatkowe narzędzia (frezy, szczotki, szpilki) pozwalają na przeprowadzenie legalizacji gniazda pod montaż nowego / naprawionego wtryskiwacza.

Próbnik wtryskiwaczy WSK PRW 3

Próbnik wtryskiwaczy WSK PRW 3 Kultowy i przede wszystkim obowiązkowy sprzęt w warsztacie mającym do czynienia z dieslem. Większość pracujących w branży mechanicznej posiada lub chociaż kiedyś stała obok takiego próbnika. Producenta nie trzeba przedstawiać, jest to oczywiście polska firma WSK Kraków. Oba posiadane przez nas próbniki zostały zakupione i wyprodukowane w roku 1989. Dlaczego 2? W 89 roku dziadek kupił 2 próbniki na wypadek gdyby jeden się popsuł. Jeden z nich przeczekał ponad 20 lat pod schodami na awarię tego drugiego i takim to sposobem po uszczelnieniu pompki, wymianie manometru (części zamienne są ciągle dostępne od ręki) służy nam do dziś. Jak by ktoś zastanawiał się nad tym jaki próbnik do wtryskiwaczy kupić to niech zapamięta, że Niemiec czy Włoch wcale nie zrobi lepiej! Próbnik doskonale sprawdza wtryskiwacze jedno i dwu-sprężynowe, osobowe, ciężarowe i rolnicze.

Diagnoskop Reflex 4130 (Tecnotest / Wabco)

Diagnoskop Reflex 4130 REFLEX 4130 to samodzielne urządzenie diagnostyczne, nie wymagające dodatkowego komputera, przeznaczone dla tych, którzy wymagają zaawansowanego narzędzia do pracy z elektroniką pojazdu. Podstawowa funkcja testera to komunikacja z pokładowymi systemami autodiagnozy. Funkcja ta umożliwia odczyt, interpretację i kasowanie informacji o błędach, odczyt danych rzeczywistych rejestrowanych przez komputer pojazdu, wykonanie regulacji i adaptacji systemu. Urządzenie posiada obszerną bazę pojazdów produkowanych na rynek europejski, w tym także marki azjatyckie. Komunikacja zgodna z protokołem EOBD i OBD II umożliwia także pracę z niektórymi pojazdami amerykańskimi. Tester można rozbudować o funkcję oscyloskopu jedno lub czterokanałowego, mierników elektrycznych oraz systemu informacji technicznej.

Myjka ultradźwiękowa 200W

Myjka ultradźwiękowa Myjka / wanna ultradźwiękowa to w dzisiejszych czasach podstawowy element wyposażenia warsztatów diesla. Wanienka w naszej myjni ma wymiar 240 x 140 x 150 mm oraz moc 200W. Myjka posiada grzałkę zdolną podgrzać ciecz roboczą do temperatury nawet 80oC. Ultradźwięki o częstotliwości 40kHz rozbiją każdy, nawet najbardziej zaschnięty nagar. Myjka bardzo przydaje się przy elementach używanych "sprawnych" pomp z allegro. Bardzo często zdarza się, że po zakupie używanej pompy, która odstała swoje na półce albo w koncie do wymiany kwalifikuje się rozrząd naprawianego auta. Takie usterki zdarzają się przez wyschnięcie i zatarcie par precyzyjnych generujących wysokie ciśnienie.